каталог оборудование для автосервиса

        LiveZilla Live Help
      Написать письмо
     

 

Наши партнеры:
Компрессорное оборудование

- що таке в'язкість масла? -

Головне завдання мастила - не допустити сухого тертя рухомих внутрішніх деталей двигуна, а також забезпечити мінімальну силу тертя при максимальній герметичності робочих циліндрів. Очевидно, що зробити субстанцію, яка володіла б необхідними для цього властивостями, і при цьому мала б стабільні характеристики в широкому діапазоні температур неможливо, а діапазон робочих температур масла у двигуні досить широкий.
Необхідно зауважити, що та температура, яку більшість автолюбителів спостерігають на приладовій дошці, і яку прийнято називати температурою двигуна - насправді є температурою охолоджуючої рідини, яка дійсно стабільна при прогрітому двигуні і повинна складати близько 90 градусів за Цельсієм. Температура мастила при цьому істотно «гуляє» і може доходити до 130-150 градусів залежно від швидкості, навантаження та інтенсивності руху.
Виходячи з цього, для кожного окремо взятого двигуна виробник визначає компромісні оптимальні параметри моторного масла. Саме ці параметри, як вважає виробник мотора, повинні забезпечити максимальний коефіцієнт корисної дії (ККД) при мінімальному рівні зношування внутрішніх деталей двигуна при заданих «типових» умовах експлуатації.
Найбільш важливим з параметрів автомастила вважається його в'язкість.
Простою мовою, зрозумілою автолюбителю, можна сказати так: в'язкість масла - це його здатність залишатися на поверхні внутрішніх деталей мотора і при цьому зберігати текучість. Начебто не складно? Але ж саме в'язкість масла найбільше динамічно змінюється в залежності від температури мастила?
Саме тому, Американською асоціацією автомобільних інженерів (SAE) розроблено класифікацію моторного масла по в'язкості, яка описує в'язкість того чи іншого автомастила при різних робочих температурах. По суті, ця класифікація дає діапазон температур, у якому робота двигуна є безпечною, за умови, що виробник мотора допустив моторне масло з такими параметрами до використання у цьому конкретному двигуні.
Що означають цифри позначення в'язкості мастила на етикетці?
Після абревіатури SAE ми бачимо декілька чисел, розділених літерою W і тире, наприклад 5W-40 (для всесезонного масла, яке у більшості випадків і використовують автолюбителі). Не вдаючись у фізику і складну термінологію, розшифрувати цей напис можна так:
5W - це низькотемпературна в'язкість, яка означає, що холодний запуск двигуна можливий при температурі не нижче -35 ° С (тобто від цифри перед W потрібно відняти 40). Це та мінімальна температура цього автомастила, при якій масляний насос двигуна зможе прокачати масло у системі, не допустивши при цьому сухого тертя внутрішніх поверхонь. На роботу прогрітого двигуна цей параметр ніяк не впливає.
Якщо відняти від цієї ж цифри 35 (в даному випадку - це -30 ° С), то ми отримаємо мінімальну температуру провертання коленвалу двигуна. Очевидно, що зі зниженням температури мастило стає густіше і стартеру все складніше стає провернути мотор під час холодного запуску. Але це усереднений параметр, реальна картина дуже сильно залежить від самого двигуна, його стану та продуктивності стартера, а тому дуже важливо при виборі в'язкості не відступати від рекомендацій виробника Вашого авто.
Все, більше перша цифра перед W нічого не означає, і на роботу прогрітого двигуна абсолютно ніяк не впливає. Так що якщо Ви живете в регіоні, де температура повітря взимку рідко опускається нижче -20 ° С - Вам за цим параметром підійде практично будь-яке моторне масло з тих, що продаються на ринку. Інше питання, в якому стані Ваші стартер і акумулятор, якщо вони вже злегка втомлені, їм безумовно легше буде завести мотор при -20 ° С на маслі 0W-30, ніж якщо це буде 15W-40.
Набагато цікавішим є друге число в позначенні - високотемпературна в'язкість (в даному випадку це 40). Його не можна так просто, як перше, перевести на зрозумілу автолюбителю мову, бо це збірний показник, який вказує на мінімальну і максимальну в'язкість масла при робочих температурах 40-100-150 °С. Чим більше це число, тим вище в'язкість моторного масла при високих температурах. Добре це, чи погано саме для Вашого мотора - знає тільки виробник автомобіля.
Яка в'язкість краще підходить для двигуна?
Прийнято вважати, що чим вище в'язкість при високих температурах - тим краще. Зокрема, мастила з високим показником високотемпературної в'язкості рекомендують для спортивних автомобілів. Але це абсолютно не означає, що якщо Ви заллєте в свій цивільний мотор спортивне масло, він від цього стане спортивним або краще поїде. Швидше за все, буде як раз навпаки - ви таким чином втратите потужність і швидко зіпсуєте двигун.
Повторімося вже вкотре - ні в якому разі не слід заливати в двигун масло, в'язкість якого не передбачена виробником автомобіля саме для Вашого мотора! Виробник авто врахував всі можливі режими їзди на Вашому двигуні і рекомендував саме ті параметри в'язкості, які для цього мотора є оптимальними.
Дуже показовим є експеримент, проведений Михайлом Колодочкіним і Олександром Шабановим, описаний в журналі «ЗА РУЛЕМ» № 3 / 2008. Вони спробували залити в двигун ВАЗівської „вісімки” масло з високотемпературною в'язкістю в 50 одиниць і виявили (і довели) істотне падіння потужності, а також збільшення зносу двигуна у порівнянні з передбаченим виробником моторним маслом з верхньою в'язкістю в 40 одиниць.
Тільки не треба посміхатися, примовляючи: «а, Жигулі, ну зрозуміло ...». На будь-якій іномарці експеримент дав би ті ж результати, тому що суть там саме в тому, яку максимальну в'язкість передбачив виробник авто!
Інформація взята з ресурсу: http://ukr.avtomaslo.info/vyazkist-masla-sae.html. За що їм дуже дякуємо!
 
« - пневматический гайковерт - - подъемник автомобильный - »
08.01.17
 

Новые возможности наших компрессоров. 

Читать дальше...

 
 
0.2996